مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرمانشاه وارد پیک پنجم کرونا شده و آمارها نشان می دهد روند بستری ها و ابتلا به این ویروس همچنان رو به افزایش است.

coronavirus- کرونا ویروس

دکتر محمود رضا مرادی در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: هم اکنون هزار و ۲۵۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۸۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و ۳۰ بیمار اینتوبه هستند.

وی گفت: در شبانه روز گذشته ۱۲۳ مورد بیمار مثبت بستری و ۴۹۷ بیمار مثبت سرپایی شناسایی شده‌اند.

رئیس دانشگاه درباره تعداد فوتی‌های شبانه روز گذشته نیز گفت: ۹ نفر در استان کرمانشاه طی ۲۴ساعتگذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده‌اند. در مجموع در استان کرمانشاه تا کنون۲ هزار و ۹۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

وی افزود: روزانه حدود چهار تا پنج هزار تست کرونا در استان انجام می شود و این حجم از تست ها باعث تاخیر در اعلام نتیجه آن می شود و این مسئله برای شهر و جامعه خطرناک است.

مرادی ادامه داد: افرادی که علائم مشکوک به سرماخوردگی و کرونا دارند بهتر است از مراجعه برای انجام تست، خودداری و همان گونه هم که اعلام شد خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند.

وی گفت: هر فردی که علائم سرماخوردگی دارد باید بنا را بر ابتلا به ویروس کرونا بگذارد و حتما ۱۴ روز خود را قرنطینه و از حضور در اجتماعات پرهیز کند.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در استان‌های مختلف از جمله کرمانشاه تا اطلاع بعدی ممنوع است. وی از مردم نیز درخواست کرد که در شرایط فعلی مهمانی ها و دورهمی ها را حذف کنند و تردد ها به حداقل برسانند و از ماسک به صورت مستمر بویژه در اجتماعات استفاده کنند.

وی با بیان اینکا احتمال منفی بودن کاذب گونه جدید ویروس کرونا دلتا بسیار بالاست، افزود: ممکن است فردی به این ویروس آلوده شده اما نتیجه تست او منفی شود. از افرادی که مشکوک به ابتلا هستند درخواست می شود ضمن قرنطینه خود و تاجایی‌که مشکل پیش نیاید از مراجعه برای تست کرونا پرهیز کنند و اجازه دهند از گروه‌هایی مانند بیماران بستری در مراکز درمانی، زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و اعضای کادر درمان که با افراد مبتلا در ارتباط هستند تست گرفته شود تا پاسخ آن سریعتر و با حداقل زمان اعلام شود.

مرادی تاکید کرد: هیچ منع و محدودیتی برای تست گرفتن از اقشار مختلف مردم در استان کرمانشاه وجود ندارد و هر فردی که مایل باشد می تواند نسبت به این کار اقدام کند.

وی با اشاره به شروع انجام واکسیناسیون ۴۰ ساله‌ها در کرمانشاه، اضافه کرد: واکسیناسیون کرونا در زندان ها نیز در حال انجام است و هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن کرونا به این افراد وجود ندارد اما متاسفانه برخی از آن ها تمایلی به این کار ندارند.

کد خبر 621856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha